جلسه كارگروه آب استان صبح يكشنبه به رياست معاون برنامه ريزي استاندار يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا بابايي " در اين جلسه، اظهار داشت: اولويت كاري استانداري يزد مقوله آب است كه در اين راستا مكاتبات لازم صورت گرفته و دستورات مقتضي صادر شده است.
وي افزود: طبق نظر مديريت ارشد استان مقرر شده است هر معاونت بخشي از كار مرتبط با حوزه آّب را بر عهده بگيرد و تا رسيدن به نتيجه دنبال كند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استان نيز با اشاره به اينكه مبحث آب ابعاد سياسي، امنيتي و اجتماعي دارد، گفت: مقوله آب آنقدر اهميت دارد كه من فعاليت اجرايي خود در حوزه سياسي را پيرامون همين مسئله آغاز كردم.
" محمد علي طالبي " وظيفه حوزه سياسي در خصوص موضوع آب را مديريت مصرف و منابع و تسهيل فرآيند انتقال در خصوص مقوله آب دانست.
وي ادامه داد: يكي از مباحث اصلي جلسات بعدي كارگروه در راستاي نحوه تعامل با رسانه ها در خصوص مقوله آب خواهد بود.
طالبي مشاركت مردمي در زمينه تسريع آبرساني به استان يزد را خواستار شد و افزود: مردم استان از لحاظ ذهني درگيري اندكي در خصوص مسائل آب دارند كه اين بايد تغيير يابد.
معاون استاندار از تشكيل سازمان هاي مردم نهاد در خصوص مقوله آب خبر داد و گفت: در راستاي تعامل هر چه بيشتر با نخبگان استان اتاق فكري در حوزه سياسي تشكيل شده كه كميته آب نيز از جمله ي زير گروه هاي اين اتاق فكر مي باشد.
وي خاطر نشان كرد: با اختصاص مبلغ ناچيزي از بودجه خط انتقال دوم آب به استان به حوزه سياسي، مي توان كارهاي بزرگي در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي در خصوص معضل كمبود آب انجام داد.
مديركل مديريت بحران استان يزد نيز از بارندگي چهارده و 4 دهم ميليمتري در يكصد و 4 روز گذشته در استان خبر داد.
" غلامرضا برزگري " گفت: استان يزد كمترين ميزان بارندگي در سطح كشور را به خود اختصاص داده است.
مدير عامل شركت آب منطقه اي استان يزد نيز از بيلان منفي كليه دشت هاي موجود در استان يزد خبر داد.  
" حسين غفوري " افزود: ميزان آب مورد نياز استان در سال 1405 بيش از 511 ميليون متر مكعب در سال و در سال 1425 بيش از 860 ميليون متر مكعب در سال مي باشد.
در اين جلسه گزارش كلي از خط اول و دوم انتقال آب به استان ارائه شد و مقرر شد جلسات در معاونت هاي سياسي، عمراني و برنامه ريزي به صورت هفتگي و با حضور دستگاه هاي اجرايي مرتبط برگزار گردد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا